SESSIÓ 14 - UD.2. S1. -NADAL
ACTIVITAT: CANTEM CANÇONS DE NADAL
"SIEMPRE ES NAVIDAD JUNTO A TI" - EDURNE
A BALLAR!!!
SESSIÓ 14 - UD.2. S1. -NADAL
ACTIVITAT: CANTEM CANÇONS DE NADAL
"SIEMPRE ES NAVIDAD JUNTO A TI" - EDURNE
PROGRAMA 20 - PALASÍ MUSIC RÀDIO - 06/10/2020
Vos deixem el nostre programa especial 9 d'octubre, esperem que vos agrade.
CONTINGUTS DEL PROGRAMASI ESTÀS VEENT AQUEST BLOG AMB EL TELÈFON MÒBIL O LA TAULETA BAIXA AL FINAL DE LA PÀGINA I CLICA "VER VERSIÓN WEB", AIXÍ TINDRÀS ACCÉS A TOTS ELS CONTINGUTS.
SESSIÓ 6
ACTIVITAT 1: PERCUSSIÓ CORPORAL.
SESSIÓ 6
ACTIVITAT 1: PERCUSSIÓ CORPORAL- LECTURA RÍTMICA.
SESSIÓ 11.
ACTIVITAT 1: JOC DEL DAU RÍTMIC
ACTIVITAT 3: PERCUSSIÓ CORPORAL
ACTIVITAT 4: FES LES FITXES 21, 22 i 23.
PRACTIQUEM EL RITME. - POLIRITMIES
EL RITME DE BAIX AMB EL PEU DRET EL RITME DE DALT AMB LA MÀ ESQUERRA PEGANT AL POT.
POLIRITMIA 1
POLIRITMIA 2
POLIRITMIA 3:
POLIRITMIA 4: SOLS AMB LES MANS, UNA EN EL POT ALTRA EN UN ENVÀS.
RITME AMB PEU, POT I GOT. EL COLOR ROIG SERÀ EL PEU, EL GROC EN EL GOTI EL BLAU EN EL POT.
POLIRITMIA 5:
RITMES AMB CULLERES:
POLIRITMIA: TITANIUM DAVID GUETTA.
SESSIÓ 11
ACTIVITAT 1 . CONEIXEM LA NOTA LA. La nota LA s'escriu al segon espai del pentagrama, observa:
ACTIVITAT 2: CANTEM LES NOTES SOL, MI, LA. Mira el vídeo i canta les notes. Recorda que nosaltres hem de cantar SOL i no SO.
ACTIVITAT 3: LECTURA MELÒDIC- RÍTMICA AMB LES NOTES SOL-MI-LA
ACTIVITAT 4 : Fes les fitxes 13 i 14
SESSIÓ 11
Activitat 1: Mirem escoltem i fem els ritmes del vídeo – Lectura rítmica 1
Activitat 2: Lectura rítmica 2. Fes la lectura rítmica seguint les indicacions que van eixint al vídeo.
Activitat 3. Lectura rítmica 2 – fem els ritmes que apareixen en el vídeo. Hauràs de fer la lectura seguint aquestas instruccions: quan aparega la negra farem una palma i direm TA, quan aparega el silenci de negra direm su i, en lloc de pegar una palma girarem les mans amb la palma cap a dalt.
Activitat 3: Fem la fitxa 7.
UNITAT DIDÀCTICA 2
SESSIÓ 1
ACTIVITAT 1: Aprenem una cançó de Nadal típica valenciana anomenada “Tam-patamtam”. Escoltarem el vídeo varies vegades i després ho cantarem.
ACTIVITAT 2: Lectura rítmica nadalenca.
ACTIVITAT 3: Dansa nadalenca. A ballar!!!
ACTIVITAT 4: Pinta i decora la fitxa 26 del dossier (fitxa de la cançó).
SESSIÓ 2
RECORDEM LES ACTIVITATS DE LA SESSIÓ ANTERIOR:
- Cantem "Tam -patamtam"
- Lectura rítmica.
- Dansa de Nadal.
SESSIÓ 9
ACTIVITAT 1. Percussió corporal seguint el vídeo.
ACTIVITAT 2: Audició Musical. Escoltem atentament el vídeo i en com sonen els instruments. La peça que escoltaràs és una versió del “Rondó a la Turca” de Wolfgang Amadeus Mozart. Enllaç del vídeo.
Ara escolta la versió original fixa't bé en l'instrument que es toca. El seu nom és el piano
ACTIVITAT 3. Cantem la cançó “LA RUMBA DE LES CASTANYES” - Tens la lletra a la fitxa 30.
SESSIÓ 9
RECORDEM:
ACTIVITAT 1: Dictat rítmic. Fes el dictat rítmic que apareix al vídeo.
ACTIVITAT 2: DICTAT RÍTMIC. Fem el dictat seguint les indicacions que apareixen al vídeo. Tin preparat un el full.
ACTIVITAT 3: NOTA SOL - CANÇÓ DE LA NOTA SOL Escolta atentament la cançó i després la cantarem.
ACTIVITAT 4: OBSERVA on s'escriu la nota SOL. S'escriu a la segona línia. Mira:
ACTIVITAT 5: Ara fixa't i coneixerem una altra nota. La nota MI. Mira on séscriu la nota MI, s'escriu a la primera línia
ACTIVITAT 6 : LES NOTES SOL – MI Cantem les notes SOL – MI. Recorda que el nom de la nota SOL és SOL, encara que en el vídeo aparega com SO, nosaltres cantarem SOL.
ACTIVITAT 7: PERCUSSIÓ CORPORAL
ACTIVITAT 8: DANSA . Fes la dansa que s'indica al vídeo
ACTIVITAT 9: Fes les fitxes 9 i 10.
SESSIÓ 13.
ACTIVITAT 1: CONEIXEM LA NOTA DO. Fixa't i voràs com la nota DO s'escriu baix del pentagrama, damunt d'una línia addicional. La línia addicional és una xicoteta línia que s'afegeix al pentagrama per a ampliar aquest i que capien més notes.
ACTIVITAT 2: CANTEM AMB LES NOTES DO, MI SOL.
ACTIVITAT 3: CANTEM AMB LES NOTES DO, MI, SOL, LA .
ACTIVITAT 4: Cantem les notes DO, MI, SOL i LA.
ACTIVITAT 5. AUDICIÓ ACTIVA. Escolta atentament la següent peça musical i, reprodueix els dibuixos que voràs amb un dit damunt la taula. Quan veges els punts que van solts hauràs de fer un colp amb el puny damunt la taula, un per cada punt. Aquesta peça s'anomena Trish Trash Polka .
ACTIVITAT 6: A ballar!!!!
ACTIVITAT 6: Fes la fitxa 17
SESSIÓ 12.
ACTIVITAT 1 Cantem la cançó “Astronautes animals”.
ACTIVITAT 2 . Discriminació auditiva de les notes SOL-MI-LA (Fitxa 16) (falta vídeo)
ACTIVITAT 3: Fes la fitxa 15 i 18.
UNITAT DIDÀCTICA 2. SESSIÓ 1
ACTIVITAT 1. Lectura rítmica. Aquesta és una lectura rítmica molt nadalenca, fes - la seguint les instruccions de baix.
ACTIVITAT 2. Cantem una cançó de Nadal. Cantarem la cançó de nadal valenciana “A Betlem me'n vull anar”.
SESSIÓ 2
ACTIVITAT 1. Cantem una cançó de Nadal. Tornem a cantar la cançó que vàrem estar treballant la classe anterior.“A Betlem me'n vull anar”.
ACTIVITAT 3. Cantem la cançó de nadal “Con mi burrito sabanero”.
ACTIVITAT 4. Cantem “Campana sobre campana”
Primer vorem el vídeo animat de la nadala
Després accedirem al video de la cançó amb la lletra en l'enllaç.
ACTIVITAT 5 . Audició musical. Anem a escoltar un poupurri de cançons de nadal interpretat per una banda. Si sabeu algunes de les nadales que apareixen podeu cantar-les.
SESSIÓ 13
ACTIVITAT 1: Dictat rítmic. Per a fer aquest dictat nomès cal anar a l'enllaç del vídeo i seguir les instruccions.
ACTIVITAT 2: Dictat rítmic 2. Segueix l'enllaç del vídeo per a fer el dictat rítmic.
ACTIVITAT 3. Lectura rítmica 1 – Per a fer aquesta lectura rítmica només hauràs de seguir les figures musicals que apareixen. Les hauràs de fer seguint les instruccions que et deixe baix i just en el moment que es pinta cada figura, no abans.
ACTIVITAT 4. Seguint les instruccions de l'activitat anterior farem ara la següent lectura rítmica.
ACTIVITAT 5. Fes les 10 i 11
SESSIÓ 12
ACTIVITAT 1: Introducció a les figures musicals negra, silenci de negra i dues corxeres. Vídeo amb percussió corporal.
ACTIVITAT 2. Explicació: Si s'heu fixa't al vídeo anterior quan apareixia açò
feem 2 colps, aquest signe s'anomena dues corxeres i es llig dient Ti-ti
ACTIVITAT 3. Lectura rítmica seguint les indicacions que van explicant al vídeo
ACTIVITAT 4. Fitxa 8.
ACTIVITAT 5. Cantem la cançó “Igualdad de género” .
SESSIÓ 14 - NADAL - UD.2.1.
ACTIVITAT 1: CANTEM "TAM - PATAPAM"
ACTIVITAT 2: JINGLE BELLS
SESSIÓ 12
ACTIVITAT 1: PERCUSSIÓ CORPORAL.
ACTIVITAT 2: INTERPRETACIÓ MELÒDIC RÍTMICA DE LA CANÇÓ "ALLACITO"
ACTIVITAT 3: LECTURES RÍTMIQUES
ACTIVITAT 4: CANTEM: "EL TIO PEP".
ACTIVITAT 5: FITXA: FEM LA FITXA 24.
SESSIÓ 10.
LECTURA RÍTMICA
EL "CARNAVAL DELS ANIMALS"
EL LLEÓ - MARXA DEL LLEÓ
FÒSILS
APRENEM : LA NOTA DO' (fitxa 20)
LECTURES MELÒDIC - RITMIQUES ÀMBIT DO - DO'
CANTEM: "UNA MOSCA VOLAVA PER LA LLUM"
SESSIÓ 9
FIGURES RÍTMIQUES NOVES: 4 semicorxeres.
LECTURES RÍTMIQUES:
PERCUSSIÓ CORPORAL - PIZZICATTO POLCA - NEGRA, 2 CORXERES I 4 SEMICORXERES.
APRENEM: ELS COMPASSOS MUSICALS. (Fitxes 17, 18 i 19).
LECTURES MELÒDIC - RÍTMIQUES.
SESSIÓ 8.
LECTURA RÍTMICA
PERCUSSIÓ CORPORAL Polirritmia amb semicorxeres.
MUSICOGRAMA
APRENEM: Les notes re' i mi' (fitxes 17, 18 i 19)
LECTURES MELÒDIC RÍTMIQUES.
PRACTIQUEM EL RITME. - POLIRITMIES
EL RITME DE BAIX AMB EL PEU DRET EL RITME DE DALT AMB LA MÀ ESQUERRA PEGANT AL POT.
POLIRITMIA 1
POLIRITMIA 2
POLIRITMIA 3:
POLIRITMIA 4: SOLS AMB LES MANS, UNA EN EL POT ALTRA EN UN ENVÀS.
RITME AMB PEU, POT I GOT. EL COLOR ROIG SERÀ EL PEU, EL GROC EN EL GOTI EL BLAU EN EL POT.
POLIRITMIA 5:
RITMES AMB CULLERES:
POLIRITMIA: TITANIUM DAVID GUETTA.
SESSIÓ 10
ACTIVITAT 1: Percussió corporal. Introducció a la figura del silenci de negra. Fes la percussió corporal seguint el vídeo de “La pantera rosa”. Voràs que apareix aquest signe
Aquest signe és un silenci de negra, això vol dir que quan apareix hem de fer silenci, és dir no fer cap soroll. Si l'hem de llegir el llegirem dient SU. Aquest silenci de negra el podràs vore escrit de dues formes, com el tens dalt o com unaZ
ACTIVITAT 2: Discriminació d'instruments de percussió veem el vídeo .
ACTIVITAT 3: Fem les fitxes 5 i 6
SESSIÓ 8
1. Escoltem i veem el conte Qualitats del sò: L'altura.
2. Qualitats del sò: L'altura - direccionalitat del sò. Vorem el vídeo. Cal tindre la fitxa 4 a mà per poder fer l'activitat.
3. Cantem i ballem la CANÇÓ de l'ABECEDARI
SESSIÓ 8
Treballem la durada de les figures a classe. Fem les fitxes (14 - 16)
CANTEM: "LA MASSERETA"
SESSIÓ 10
ACTIVITAT 1: LECTURES SOL – MI. Recorda cantar SOL (i no SO com eix en el vídeo).
ACTIVITAT 2: Llegim les notes. Canta les notes que apareixen al vídeo (començen en el min 1:12) . Intenta entonar i afinar el millor que pugues. La primera vegada que apareix la melodia escoltaràs que la canten, ahí has d'estar molt atent perquè després, quan tornen a ficar la melodia l'haureu de cantar vosaltres i ja no tindreu ajuda... segur que ho fareu molt bé!!
ACTIVITAT 3: Dictat musical. Fem el dictat que apareix en el vídeo. Atent perquè en el vídeo expliquen com ho hem de fer. Tin preparat un full per a poder escriure, et farà falta.
ACTIVITAT 4: Fem la fitxa 12 (Falta el vídeo)
ACTIVITAT 5: Fes la fitxa 11.